“Wat ik heel leuk vind, is om complexe thematiek toegankelijk te maken voor een breed publiek.”

Bert Kranendonk

Bert Kranendonk begon zijn loopbaan als leraar. Vanaf de jaren ’80 introduceerde hij achtereenvolgens actueel aanvullend lesmateriaal in opdracht van derden, educatieve communicatie als marketinginstrument en ontwikkelde hij later de eerste brand experience in Nederland (Heineken Experience 1.0), die uitermate succesvol werd. Sinds 2003 produceert Bert Kranendonk onder eigen naam diverse belevingsconcepten voor onder meer bezoekerscentra, bedrijven, steden, regio’s en actuele thema’s in binnen-­ en buitenland, in opdracht of op eigen initiatief.

Hanna Scholten over Bert Kranendonk:

‘Bert is pionier en initiator, verbinder en inspirator, visionair en realist, creatief en didactisch ijzersterk, denker en doener, een ras bèta met alfa talenten, generalist en specialist tegelijk. Hij heeft oog voor detail, maar overziet in één oogopslag het grote geheel. Het glas is altijd halfvol, een obstakel is een vermomde kans en mogelijkheden zijn er altijd, je moet ze alleen herkennen en logisch met elkaar verbinden!’

Hanna Scholten

Hanna Scholten is van oorsprong historica en heeft tevens een basis in beeldende kunsten, didactiek en lesgeven. Zij was werkzaam in educatieve diensten van musea en het onderwijs, voordat zij de overstap maakte naar het toenmalige bedrijf van Bert, waarin zij de specialist werd op het gebied van aanvullend lesmateriaal voor voortgezet onderwijs. Haar functie evolueerde met het bedrijf, dat opschoof van onderwijs en educatieve communicatie, naar experience marketing. Sinds de jaren ’00 is zij actief als communicatiestrateeg en contentmanager binnen de projecten van het bedrijf.

Bert Kranendonk over Hanna Scholten:

‘Hanna Scholten is een onderzoekende denker met een scherp analytisch vermogen, een enthousiaste taalpurist met een bèta randje. Didactisch inzicht is bij haar gecombineerd met een ruime dosis creativiteit. In communicatievraagstukken komt zij snel tot de kern en stippelt zij vervolgens een aansprekende ‘leerweg’ uit waarlangs bezoekers een communicatie- en/of marketingboodschap kunnen beleven en zich eigen kunnen maken.’

Een concept dat niet klopt, of niet eens een concept is, voelt als een steentje in je schoen.”